Franska-plugg och låtskrivande.

Hejsan hoppsan!
Bio:n i fredags var helt grym. Allihopa gå och se på bio i 3D! Jag såg Upp, en animerad familjefilm.
Igår var en sån där kall dag. Så man känner hur man ryser upp längs hela ryggraden. Det regnade och var minusgrader. Ja, jag älskar hösten. Men nu börjar den gå in i det kalla stadiet. Slask-stadiet. På nyheterna sa dom att det kanske ska snöa imorgon. Vilket känns helt sjukt. Hela året har gått så snabbt. Omänskligt snabbt. Känns som det var alldeles nyss jag gick hem från sommar-skolavslutningen i regnet och allt jag visste var att jag hade en lång skön sommar framför mig. Det var den. Men den tog slut *poff* Sen kommer jag ihåg förra julen, när jag och Bror gick ut mitt i natten och snodde en gran från gran odlingen mittemot på Mammas order.
Och nu är hösten snart slut.
Jag ser fram emot lista:
-13 november, församlingen.
-22 december, julmys med de bästa.
-24 december, julaftons-mys hos mormor.
Gick hem från skolan innan sista lektionen idag. På grund av mitt fruktansvärt smärtsamma magknip som kommer och går utan anledning. Irriterande. När jag kom hem gjorde jag en Alice-har-ont-i-magen-efter-skolan-special, Går in i köket, stoppar in en gorbys i micron, värmer en kanelbulle och häller upp ett glas mjölk, tar med mig maten till tv:n och hämtar mitt täcke. Tar på mig världens mysigaste pyjamasbyxor, äter maten i täcket i fotöljen med meningslösa program på tv:n. Mys!
Igår började jag skriva på en låt, haha, FAIL. Men, men skrev klart den idag iallafall, I've planed our future blev namnet. Första gången jag faktiskt skriver klart en låt med ackord och allt. Har massa halvskrivna låtar hemma, men denna kände jag för att avsluta!
På fredag har jag franska-prov i grammatik. Fransk grammatik är Jobbig. Plugg, plugg, plugg.
Mintmelonen

Kommentarer
Postat av: Linnea Nordin

jag vet. Franska grammatik är skit.. Jag har också prov i de snart, har redan haft två tidigare..

2009-11-25 @ 16:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0