Myshelg hos mormor + förkylning.

Spenderade helgen hos min älskade mormor. Hon betyder otroligt mycket för mig och har alltid funnits för mig. Det finns så otroligt mycket jag ärvt från henne. Men det tydligaste är nog envisheten, vi kan gnabba om något länge, även om det är meningslöst vill vi ha rätt.
Man kan alltid komma till min mormor, när som helst. Hon finns där, med sitt fruktansvärt snälla och omtänksama hjärta. Hennes dörr står alltid öppen och att komma dit inger ett lugn. När man kommer dit vet man vad man ska vänta sig, Tvtittande, matlagning och sovande. Promenader, hetsiga diskutioner och kortspel. Jag älskar Henne av hela mitt hjärta.
Tog första bussen efter skolan på fredagseftermiddagen. 14.22, efter två bussbyten var jag framme i olofström. Klockan var då 16.45, min mormor fick vänta en halvtimme på buss stationen då jag hade kollat fel på busstiderna. Vi åt mat och fastnade sen framför Idol, såklart med olika åsikter om vem som skulle vinna. Känns ganska hemskt att Marriette har åkt ut, men ändå alla är ju så bra nu i slutet. Jag hoppas verkligen inte att Erik vinner, även om han har en grymt bra röst så är han ganska enformig jämfört med Calle och Tove.
Var ganska förkyld på fredagkvällen, men mest hosta och huvudvärk.
På lördagen däremot kunde jag knappt prata, var väldigt hes. Trött och allmänt deppig. Men det blev en bra lördag ändå, Robinson och pepparkaksbak!
Mintmelonen

Kommentarer
Postat av: Kusinen

Så fint du har skrivit om vår fina mormor. Vet hon om att du skrivit så fint? =) Och då är det bara inte jag & Hanna som ärvt envisheten. höhö.

Hoppas du har det fint kusinen min och du är jättefin i nya hårfärg. =)

Kramizar

2009-12-03 @ 17:08:21
URL: http://tessbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0