CHILI.

För ungefär två timmar sen hände något av det läskigaste jag varit med om på länge. Ni kommer tycka jag är mesig, men det var inte ni som hade förbannat ont och inte visste hur ni skulle hantera det. Jag skulle laga mat. En thai-soppa, en stark soppa. Som innehöll Chili. Min mamma hade lyckats få tag i en överdrivet stark pepparchili utan hennes egen vetskap. Jag rörde chilin, en kvart senare rörde jag min läpp. En kvart senare sprang jag ut genom dörren och satte snö mot munnen, ögonen och näsan. Chilin var så stark så bara genom att röra den började det bränna och svida i munnen och på läpparna något fruktansvärt, det spred sig och innan jag visste om det sved, stack, kliade och brände det i hela mitt ansikte. Jag provade allt jag kunde komma på, till sist kom jag på att om jag tog snö på ansiktet minskade brännan i en sekund. Har aldrig känt mig så panikslagen innan, ett tag ville jag försvinna, inte dö. Bara förlora medvetandet en stund. Efter en och en halv timme av iskallt vatten i ansiktet började brännan ta av. Det låter mesigt med en jävla chili men det var. Hemskt.

Mintmelonen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0