Markus Krunegård.

Går inte att beskriva med ord.

Åh HerreGud va bäst han är. Markus Krunegård.
Massor med kärlek till den mannen.

Bilden från kungsparken i Gbg där jag såg honom för andra gången.

"Markus Krunegård har förmodligen gjort årets bästa svenska debutplatta. Redan nu."
Expressen

"Markusevangeliet är vibrerande och magisk. Jag tror bestämt att det här kommer bli en av årets mest spelade skivor."
HD

"Men ändå så finns det där speciella alltid där, det nära, det personliga. Och det är det som gör Markusevangeliet till ett av de mest utstickande svenska albumen i år. Eller över huvud taget."
Dagensskiva.com

"Efter en kort sorti kommer han åter in på scen, ensam, och sjunger den förtrollande vackra "Stjärnfallet", en värdig avslutning på en lysande spelning av en av Sveriges just nu mest träffsäkra skildrare av såväl vånda som livslängtan."
Pontus Ahlkvist

Åh vad jag längtar till nästa gång jag ser honom live, inte för att jag vet när det kommer hände, men hända kommer det!
Lyssna på honom innan ni säger något för det är helt jävla underbart!

Mintmelonen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0