Bio! (med schnella människor)

Igår stack jag, Amanda och Ida till bilden efter sista lektionen. Ligger lite efter med uppgiften som ska vara inne till jul. Det är snart jul föresten, den 5:e idag. Jag och Ida åkte in till stan och mötte Hälny vid 4. Sen åkte vi hem till mig, vi flummade hela natten. Kollade på Idol, galet att Calle gick vidare, men oj vad glada vi blev, skrek ganska länge. Stackars grannar. Sen spelade vi Helt hysteriskt, Läkerol. Vi skrev en saga och ritade en gubbe, vi fotade flumbilder i trappuppgången. Vi åt pizza, drack Coca-cola och åt popcorn. Gick och sov klockan halv 5 på morgonen, sen sov vi till 11. Ida åkte till frisören medan jag och Hälny letade julklappar och tog ut förbeställda bio-biljetter. En julsaga på kosmorama, klockan 15.30. Ida blev fin i håret föresten. Vi gick in på hemmakväll, la godis i en påse, sen lämnade vi påsen i affären. Vi gick till Domus och köpte coop-cola och läsk. Hälny köpte godis. Sen smugglade vi in läsken i biosalen och filmen började. Jag hade fötterna på sätet framför.
Filmen var bra, man hoppade till några gånger och på slutet fick man sig ett gott skratt. Se den, En julsaga.
Ida och Hälny åkte hem till sig. Jag åkte hem till mig. Åt, sen kollade jag på Robinson. Jag hejar på laget som förlorar och har kaniner men inte eld. Nu har jag gjort en mängd onödiga saker på nätet. Onödigt.
Det har varit julstämning idag, på stan var det utspridda julmarknader. Jag blev bjuden på dumle av tomten. Slå det!
Filmen var också om julen, suprise, överallt ber alla en att köpa deras tomtar istället för affären mittemots. Imorgon kommer pappa tvinga mig att julstäda. Sen ska vi baka Lussekatter. Jag har (nästan) tröttnat på julen redan, men jag får stå ut med det till julafton.
Vem har sagt att vi är normala?

Mintmelonen

Kommentarer
Postat av: popluggen

hihi jag förstår om du tycker (om folk tycker) jag är helt galen efter det där inlägget :D

2009-12-06 @ 13:48:29
URL: http://popluggen.blogg.se/
Postat av: Alice

Sv Popluggen:

Skulle inte världen varit ganska tråkig utan galna människor? :D

2009-12-06 @ 14:03:38
URL: http://mintmelon.blogg.se/
Postat av: http://mmajda.blogg.se

Fräcka bildeR! :)



- Förresten, är med och tävlar om veckans blogg hos http://jasmingz.blogg.se, skulle varit jättekul om du röstade på mig. (NUMMER 3)

Tack i förhand! :)

2009-12-06 @ 16:45:50
URL: http://mmajda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0