En dag till, sen.

Arg Alice i morse. Började med att jag försov mig, sen när jag kom till bussplatsen. Då var den en halvtimme försenad. Jag fick sitta ute i vinterlandet med blåst och fruktansvärt kallt 30 minuter. Mina fötter var isbitar. Jag gav killerblicken till busschauffören när jag kom in. Kom 20 minuter försent, men eftersom det var handbollsturnering hela dagen så spelade det ingen roll, mitt lag, kaggarna hade inte haft sin första match ännu. Jag behövde inte duscha, blev inte det minsta svettig, spenderade 20 minuter av dagen till att springa runt på planen medan de andra oändliga timmarna gick åt till hejande och skrikande. Vårt lag kom sist, men ändå. Vi va duktiga.
Efter skolan åkte jag och Tandtrollet till stan, vinterlandskapet kristianstad. Fyfan vad roligt det var. Snuskhumor på bussen, Idas klagande, vårt dräggel så fort vi gick in i en skoaffär, stresskräng på burger king och julkappsköp. Ordnade de sista julklapparna idag. Nu är jag klar, kommer ni ihåg för någon månad sen att jag skulle vara ute i god tid, vilket jag var, men ändå blev jag inte klar förrän en vecka innan jul. Men jaja, nöjd med julkapparna för en gångs skull. Brukar alltid skämmas när folk öppnar mina julklappar. Men denna julen kan jag vara utan det, puh.
Jag har 4 julaftonar detta året föresten, på fredag är det den första, med De bästa. Sen på lördag med pappas släkt. På julafton är vi hos mormor, som vanligt och firar med släkten på mammas sida. Sen den 27:e Dec ska jag ha den sista med far, bror, ulrica och felicia!
Jag ser fram emot imorgon, ska för det första köpa skor, snygga som *** eller hur Ida? Sen ska jag ha jul-födelsedags-fest, en blandning mellan julkappar och födelsedags presenter! (jag och ida har fyllt år för några månader sedan)
Alla 4 skulle ordna något julgodis, jag fixade pepparkakor. Henny kola, Ida lussekatter och Manda knäck. Mums. Sen ska vi ha en riktig julkappsöppning framför brasan. Det kommer bli världens mysigaste natt. Helt klart.
Pussen.

Mintmelonen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0