Lördag hos farmor

Kom till stan med bussen vid 11, far min och bror min hämtade mig och vi körde till förslöv. Tar ungefär en och en halv timmes bilkörning, som jag spenderade med tidningen Sonic. När vi kom fram till farmor och folkes hus var alla redan där, Åsa, Eva, Lina, Lennart, Tobias och Johannes. Det var trevligt, vi spelade kort, åt massa gott och pratade. Lax med potatis och kall sås, sånna snäckor med sylt och grädde och till sist kvällsfika med te och mackor var på menyn.
Vi fick med oss julkappar och ett leende på läpparna hem. Somnade i bilen med kent i hörlurarna.
När jag kom hem var klockan 8. Kollade på robinson och poppade popcorn. Och sen då, då fastnade jag framför datorn och här sitter jag ännu. Har chattat med Mari. Hoppas det blir så vi träffas snart.
Imorgon ska jag köpa skor och städa rummet.
Mintmelonen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0