LOV.

Nu äntligen är det här, Lov lov lov lov. Steg upp vid 6 tiden i morse och snyggade till mig inför skolavslutningen, åkte och lämnade "packningen" hos mamma. Var i skolan precis i tid, eller ja, några minuter försent. Men ingen märkte något, busig som jag är. Sen spenderade vi två helt onödiga timmar i skolan, som jag kunde använt till välförtjänad vila. Allt vi gjorde var att spela vetgirig och fika.
Bussen kom en timme försent, en timme mindre jullov än vad det skulle varit. Vi fick stå ute i snön, jag i klackaskor och kläning.

Skolavslutningen bestod av det vanliga, julsånger, Emmy-solo, Gun-babbel, Krista-Gud-babbel, Pif och vacker sång av alla eleverna i kyrkan, hah. En timme efter att vi gått in i kykan kom vi ut med betyg i hand. Jag fick vad jag hade förväntat mig. Förutom Idrott och Hem-kunskap där jag tycker att jag förtjänade det, men det är väl jag som är egoistisk.

Väl i skolan skulle jag in och säga god jul och hämta väskan för att sen springa ut till bussen. Bussen hade åkt. Efter endel tvekade bestämde jag mig för att helt spontant åka in till stan med Ida. Det ångrar jag inte. Vi drack väldigt mycket chokladmjölk på Idas pappas jobb och då menar jag väldigt mycket, gick runt lite på stan, åt 10 kr hamburgare och sen följde jag med Ida till tandläkarn.

Vi kom fram till att vi oavsett vad skulle se Calle och Erik från årets Idol den kvällen då de skulle spela på lilla torg gratis, och till slut lyckades vi båda ordna sjuts hem också.

Klockan 18.00 gick vi och ställde oss framför scenen då var det ungefär 10 pers där, sen stod vi där, sekund in och sekund ut. I minusgrader och klänning. Men det var tur att Ida var där, så vi kunde skratta lite samtidigt som vi väntade. Två timmar stog vi där. Två timmar. Och det hann komma en hel del folk. Mycket mer folk än vad arrangörerna hade trott. Hela torget var fullt med mäniskor, bilden nedan gör verkligen inte folket rättvisa då det var väldigt mycket mer folk. Det var helt galet. För en "konsert" på 30 minuter.

När Erik kom in på scenen kunde jag inte låta bli att skrika lite, då vi väntat så länge och där va han. Skrik-Erik från Tv:N ;). Han körde tre låtar, och bjöd in Calle. Världens mysigaste Kristianstadbo med världens mysigaste Kristianstad dialekt. Han sa flera gånger om "Alltså oj, ni är så fiina". Då skrek ja, tills rösten tog slut. När han körde Walking in Memphis smälte jag, det var så fint. Med gitarren och allt.

När jag kom in i bilen såg jag att det var -17. Inte undra på att jag frös. Satte på högsta värme ochlog åt en lyckad dag. Kom hem till mina saknade katter 22.00. Drack en kopp te och ja... nu ska jag avnjuta att jag har ett underbart lov att se fram emot.















Sammanfattning, Idol-sjukan och LOV! (-17 grader klockan 9 på kvällen)

Mintmelonen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0