Röbetssoppa och knäck-plåt?

Amanda kom vid kvart över tolv. Hon har inte vart på besök på länge. Vi brukar alltid springa när vi träffas nu för tiden. Det var trevligt. Först visade jag henne mitt fantastiska kamerastativ så lekte vi lite med det och tog massa bilder. Vi tyckte det var så pass kul att vi borde nog fota lite mer. Vi tog med kamerastativet in i björns rum, tejpade faste en hårfön några meter från väggen och satte upp en lampa från sidan för bra belysning. Det tog ett tag innan vi var nöjda men till slut kom vi igång och tog ungefär 200 bilder. Var av 150 var skit men ändå, 50 bra bilder är grymt. När magarna började kurra var klockan tre på eftermiddan.

Mamma hade lagat röbetsoppa. Det är riktigt gott om jag får säga vad jag tycker. Lätt den godaste soppan jag vet. Vi åt oss mätta och försvann upp på rummet och började kolla på alla bilder och uttrycka våra känslor för varje bild, Usch, Naaw, HAHAHA. Tiden gick och när mamma hade åkt till Gun-Marie vid 5tiden började jag och Amanda baka! Sockerkaka med nån slags vaniljsås och knäckflarn. Förutom att Amanda trodde att ett halvdecilitermått var en deciliter och knäckflarnen blev en plåt med fettig smet gick allt bra. När Knäck-grejen hade svalnat gick det faktiskt att äta om man drack lite mjölk till.

Klockan 7 åkte amanda, måste träffas snart igen.

Nu var jag ensam hemma, hela kvällen/natten/morgonen. Jag har chattat mycket med Franken, kollat på typ 10 avsnitt av Weeds på tv 6 play. Gjort världens finaste bilder i paint och druckit gott efterlängtat te.

Nu är klockan 03.20. Jag hade tänkt gå och lägga mig snart, ska läsa lite först.

Pussen,

Mintmelonen

Kommentarer
Postat av: bfmvinmyheart

va härligt : )

2009-12-27 @ 15:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0