Snön har lagt sig, men än har den inte uppfyllt barnens drömmar.

Jultemadag idag, fyllde mitt hår med hårspray i morse. Mitt hår har förändrats något ofantligt de senaste månaderna. Jag kom i samma grupp som Karin, puss på det. Först pyssel, då jag och Karin "gifte" oss, sen kollade vi på någon tråkig film, på lunchen rymde jag och Karin ifrån björnarnas klassrum, vi fick gömma oss för hitler-brudarna som jagade oss, sen var det dags för julgodis, inget att säga om det.
Jag fick ungefär 100 kommentarer om mina byxor från några småungar, de typ: Varför har du så konstiga byxor, du tror du är så cool som har sånna byxor, vad är det där för byxor igentligen Osv. Sen ansåg ett barn att jag hade rynkor och ett annat att jag inte skulle få smaka deras godis för jag hade rött läppstift i skolan. Damn.
Mina byxor var rutiga till midjan. Thats it, det var inget skumt med mina byxor igentligen.
Vi slutade klockan ett, det var trevligt. Jag höll på att glömma konfirmationen och åka in till stan, men Ida räddade mig som vanligt. Åkte hem till Ida efter skolan, vi åt nudlar, sepade med Lulle och skrev julkappsrim, hann göra två stycken i alla fall.
Snön har lagt sig nu, men man kan inte göra något med den, alldeles för lite. Pappa sa att det skulle snöa mycket imorgon. Imorgon ska jag göra klart min brevlåda.
Det ska bli trevligt till helgen, först de bästa sen farmor och folke.
Jag vill ha julafon och nyår, jag vill träffa franken. Jag saknar församlingen. Jag vill slippa skolan nu. På måndag ska jag vara glad.
Pussen.
Mintmelonen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0