Två sammanfattade juliga dagar.

Onsdagen den 23:e December.
Vaknade av att busan gik upp och ställde sig och spann framför mitt ansikte. Men låg kvar ett tag ändå, busan blev sur på mig. Men stannade kvar i sängen ändå.
Gjorde inget vettigt de första timmarna, plockade lite på rummet och spelade lite gitarr. Tack SR P3 för att du förgyllde min dag. Vi åkte med bilen upp till blekinge, min kära morfar bor där förstårni. men först åkte vi förbi Kyrkhults sparbank och hämtade mitt Id-kort som luggit där och dammat en hel månad. Direkt när vi kom in genom dörren till morfars villa  skulle vi ut igen, ta tillfället i akt och gå ut och hugga en julgran i morfars skogar. Det var snö överallt. Granarna var täckta med snö. Vi gick fram och tillbaka, hit och dit. Till sist hittade vi en bamsegran som alla kände sig nöjda med, det kan kanske bero på att vi ville in och godkände näst intill vad som helst. granen var krokig och dan, men den dög! Årets första snöbollskrig med, mot min kära överlägsna bror i denna sporten.
är vi kom in till morfar igen satte han igång te och ordnade lite mackfika, det var mysigt.
Kom hem vid sex, åt mat. Sen började björn på julskinkan och jag satte igång med ischoklad!
Klockan 21.00 gick sagan om ringen på 6an, någon som såg den? Jag. vet inte riktigt vad jag ska säga om den filmen, har sett den så många gånger men fortfarande lika bra.
Städade lite mer på rummet och skrev lite i min beroendeframkallande kalender, sen gick jag och lade mig klockan var då 2 på natten.







Torsdagen den 24:e December.
Självaste julafton ja. Julafton. Jag älskar julafton, jag är inte helt såld på jul-hysterin och hur stressigt allt blir runt jul. Men självaste julafton kan jag inte annat än älska, stämningen. Julstämningen, släkten, kalle ankas jul, mormors julmat och tomtens besök. När jag vaknat åt jag julfrukost, mammas nybakade bröd med julskinka och förslövs senap. Sen gjorde man sig fin, läste lite i Flickan som lekte med elden och där efter for vi iväg till mormor med julklapparna i bakluckan. var där en halvtimme innan kalle ankas jul. Det är tradition att kolla på det, man ska lära sig alla repliker innan man dör tycker jag. Det är skamligt att skita i kalle ankas jul.
Maten på julafton är väl för fantastisk. I alla fall mormors. Åt mig proppmätt ja. Sen blev det risalamalta, med frukt. Det hade nog varit jättegott om det inte var så att jag inte var hungrig.
Mormor gick ut för att köpa tidningen, gissa vem som kom sen, tomten knackade på dörren! Världens snyggaste tomte med vitt och brunt skägg.
Klapputdelningen tog sin början, jag fick: Världens finaste kamerastativ så jag kan ta världens finaste bilder, papper så man kan skriva ut och trycka på tyg, te <3, pengar, en tröja, tvål i en julgranskula, biobiljett och tivolibadet dagsbiljett och två böcker!
Åkte hem klockan nio på kvällen, en nöjd Alice satte sig framför den andra filmen i triologin, sagan om de två tornen. Klockan 2 på natten gick jag och lade mig med ett leende på läpparna!











God jul i efterskott!

Mintmelonen

Kommentarer
Postat av: Mari

Hahaha aw vad roliga bilder :D

God jul igen.



ÅÅÅÅÅH Alice saknar dig med<3

2009-12-26 @ 11:02:56
URL: http://cerise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0