Typ lov i alla fall.

Sista dagen i skolan var idag, men på måndag är det skolavslutning. Idiotiskt att sätta en skolavslutning på en måndag men i alla fall, typ lov. Känns riktigt bra i kroppen och sinnet att äntligen få vila ut, andas och sånt. Spenderade sista dagen på skolan till att städa skåp, väska och bord. Vi åt kakor som vi bakat i tisdags, kollade på Epic movie, så sämst humor att man skrattar till lite då och då. Filmen var slut 12.00, så jag stressade in i biblioteket och skrev ut lite grejer som jag skulle lämna in och sprang iväg för att hinna med 12.22 bussen. Igentligen hade vi lunch rast 12 till 13, men det skev jag i. Var köttkorv, jag blev inte frestad.
Åkte in till stan utan att hoppa av där jag brukar vid tegelbruksvägen för att köpa ett par vinterskor som var på rea på scorett men upptäckte efter provning av skorna att jag läst fel på lappen, de kostade 749 istället för 249, jag hade inte så mycket pengar då. Tror inte jag ska köpa dem då när jag provade dem åkte en knapp av som var på framsidan när jag skulle ta av mig skorna. Skor som från början kostat 1.490 kronor bör inte tappa knappar hit och dit, knapparna var liksom det som gjorde skorna snygga.
Alice åkte besviket hem med en grön buss, där en gammal gubbe frågade om hon var gift och påstod att hon var snygg. När Alice inte svarade sa han förlåt, Alice hade en obehaglig känsla i kroppen.
Sen dess har jag ordnat de sista med julklapparna, ätit lite och packat inför kvällen/natten. Det kommer vara helt underbart säger jag bara, pizza, julfika, julklappsöppning och film-mys. Kärlek på de människorna.
Efter natten ska jag till farmor och ha min andra jul. Så kommer antagligen inte skriva här på ett tag.
Pussen,
Mintmelonen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0