Sweeney Todd och Idol. Nästan samma sak?

Hejsan hoppsan,
Då den person jag chattar mest med för tillfället (Emelie min datanörd) inte ska vara inloggad denna kväll bestämde jag mig för att underhålla mig genom lite Johnny Depp filmer, Sweney Todd och Edward scissorhand. Båda filmerna har folk sagt till mig att jag ska se, men jag har helt enkelt inte gjort det! Tills idag då jag tog mig i kragen och bestämde mig för dessa filmer. Har precis sett klart Sweney Todd, väldigt bra film som är så annorlunda från alla filmer jag sett tidigare! Musikal, men man tänker inte på det precis. Dramatisk, smart, genomtänkt, sjukt coola karaktärer. Depp briljerar som vanligt. Men ett minus var det helt sjuka slutet. Blir alldeles för mycket säger jag bara ifall det är någon som inte sett filmen ännu.
Johnny Depp och Helena Bonham Carter.

Jag har precis glott på Idol, Rocktema, me like. Calle ägde ju skiten ur resten där på slutet. Nicklas var också bra. Man märkte tydligt vilka som va rockare från början. Bagge är ju så mycket roligare än de andra i juryn, de bara sitter där med massa lama kommentarer. Medan han skämtar till det och är som en stor nallebjörn!
Förövrigt har mitt efterlängtade lov nu äntligen börjat. Så underbart. Jag ska sova, sova mycket.
Nu ska jag se på edward scissorhand.
Had'e!
Mintmelonen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0