"Det är inte utsidan som räknas"

Är fortfarande grymt utmattad efter siesta. Men det är det såklart värt. Är trött och galet förkyld. Hostar och snorar. Det är rabarberpaj i ugnen. Jag kan inte sluta tänka på en människa jag inte känner. Perfekta människa. Jag har diskat, tvättat, tvålat eller vad du vill kalla det mina converse och bytt skosnören. Så att de går att se på igen. Man kan till och med se vilken färg de har. Skolan var onödig, vi hade inga viktiga lektioner och jag fick inget gjort. Jag hade gjort vad som helst för att få stanna hemma. Efter skolan åkte jag hem till saknade Emma, åt mat och pratade problem på studsmattan. Sen dess har jag ätit fetaost till maten, jag älskar fetaost. Letat efter kattungar på blocket. En röd norsk skogskatt vill jag ha. För dom är finast. Katter. Fina. Satt och pratade två timmar igår med Mari, det var skönt. Jag borde verkligen plugga inför so och no prov i veckan. Men det är ju så fint att sitta och lyssna på fina spellistor, äta frukt, prata i telefon och hosta. Så, ha det fint kompis, lycka till med livet eller något, så ska jag göra vaniljsås och hosta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0