ALLAS, TIDNINGEN FÖR 50 ÅR GAMMAL DAM SOM VILL VARA 20.

Som kanske tidigare sagt har nu jag och Ida börjat praoa, igår till och med, på Allas tidning. Vår dator står på layoutavdelningen vilket ingen av oss har något emot då vi båda två är så pass fotointresserade. Första dagen virrade vi runt mycket och hittade från början inte dit då vår vägbeskrivning ledde oss till ett högt galler, men Eva hjälpte oss och det löste sig. Vår första dag innebar väldigt mycket fikapauser och leende till okända tanter men vid slutet av dagen insåg vi att malmötanterna är några riktigt trevliga figurer, speciellt Boel som kallar oss för SMEÅFLIKKORNEA. Idag fick vi redigera bilder och skriva filmrecensioner. Vi har under tiden som vi varit där redan lärt oss en hel del, olika användbara program, tidningarnas knep för att få fler läsare och hur man använder en drickautomat. Jag vill personligen inte här ifrån, det är mysigt att lära sig något vettigt och användbart samtidigt som man träffar världens mysigaste tanter. Men jag vet inte om alla andra har haft lika bra tur som jag och Ida, för vi har nästan haft för tur.
MYSPYS PÅ ALLT, till och med de 1.5 timmar långa bussresorna två gånger om dagen.
Mintmelonen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0