KYSS MIG DÄR BAK JÄVLA VANILJSÅS!

Har snart handla upp mina pengar. Jag känner mig smart, nästa månads barnbidrag ska jag handla festivalbiljett för. Smart av mig att handla upp pengar som ska räcka nästa månad med. Jävligt smart.
Nu har de tre veckorna utan skola snart tagit slut, skit också att det skulle gå så snabbt. Biblioteksveckan har varit full med... böcker? En positiv sak med denna veckan var faktumet att vi fick välja en gratis bok från en hylla, jag och Ida velade som fan för där var tre böcker som var så jävla underbara, böcker med bilder. Massa dräggliga bilder, men jag bestämde mig för Emelie Östergrens bok Evil Dress. Helt underbara surrealistiska bilder i serier, jag kan inte sluta kolla i boken. KÖP DEN. Hon är typ min nya idol.
Sen började det snöa. Då blev hela skåne en glad plats eller hur, för vi har ju alla saknat den underbara snön. Våren var ju inte alls på väg och vi hade ju inte alls hoppats på att snön skulle smälta bort. Nej då. Efter att jag och ida haft snöbolskrig/Slask-krig och sträckt ut tungan i hopp om att få äta lite snö (Ja, vi var flummiga) gick vi in på Maxi, världens bästa mataffär som får lite gratis reklam till mina 6 läsare, och dansade, lekte superhjältar som skulle hämta mjölk, sjöng Ted Gärestad låtar, pratade grov, konstig skånska ganska högt och sprang runt bland hyllorna i jakt på vaniljsås!
Nu är jag hemma. Har ont i magen. Är grinig. Ganska hungrig. Men trots allt har jag en helg framför mig och en chipspåse i hallen!

Mintmelonen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0